چاپ بروشور

بروشور  را می توان یکی از اقلام مهم در رسانه چاپ برای پیشرفت کسب و کار و تجارت دانست. بروشورها به زبان ساده دفترچه های یک یا چند لتی هستند که در آن ها توضیح مختصری برای آموزش استفاده از کالا و یا خدمات فعلی شما برای آشنایی بهتر  با مخاطبان می باشد بروشور یک سند چند برگی مفید و متنوع می باشد که می‌تواند به فروش هرچه حرفه‌ای تر و رقابت با رقبای قدیمی تر شما کمک کند در واقع کسب و کارهایی که به تازگی فعالیت خود را  آغاز کرده اند می توانند از طریق چاپ بروشورهای تبلیغاتی به معرفی موسسه، شرکت و محصولات خود برای بازاریابی و فروش کالا بپردازند. 

انواع بروشور

  • بروشور تک برگی: این بروشور در یک برگ به صورت یک و یا دو رو چاپ می‌شود معمولا در کنار این نوع بروشورها یک فولدر یا پوشه هم طراحی می شود.
  • بروشور دولتی: بروشورهای دولتی همانطور که از نامشان پیدا است از دو برگ (لت) مساوی و در اندازه‌های مختلف چاپ می شوند.
  • بروشور سه لتی: بروشورهای سه لتی از پرطرفدارترین نوع بروشورها در بازاریابی محسوب می شوند، این بروشور ها از ۳ لت دو رو و مساوی تشکیل می شوند که در نهایت یک بروشور تبلیغاتی ۶ صفحه ای خواهید داشت.
  • بروشور فرمی یا کتابچه‌ای: این بروشورها با صفحات زیادی و در سایزهای مختلف صحافی می شوند. در بروشورهای کتابچه، محتوا و تصاویر زیادی را برای توضیح خدمات، آموزش استفاده از کالا و …می‌توان شرح داد گاها این نوع بروشورها با کاتولوگ مقایسه می شوند.

ویژگی یک بروشور تبلیغاتی حرفه‌ای چیست؟

اگر قصد چاپ یک بروشور تبلیغاتی را دارید، باید حتما چند ویژگی مهم یک بروشور حرفه ای را بدانید:

left_image.png
  • محتوا خوب: یک بروشور حرفه‌ای از محتوا و مطالب جذاب برخوردار است ، هدف مطالب باید در بروشور مشخص باشد و حق مطالب به صورت ساده بیان شود که تاثیرگذاری آن را بین مشتریان بیشتر شود.
  • نوع کاغذ : در انتخاب کاغذ برای بروشور باید توجه داشته باشید که کاغذ مورد نظر با تم کاری تناسب داشته باشد، انتخاب کاغذ بروشور برای انواع حوزه‌ها و فعالیت‌ها می تواند متفاوت باشد، برای چاپ  بروشورها از کاغذهای مختلفی مانند: کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه و … استفاده می شود.
  • تصاویر: برای انتخاب تصاویر مناسب برای بروشور تبلیغاتی حرفه ای خود حتما از تصاویر با کیفیت استفاده کنید.
  • اندازه بروشور: به یاد داشته باشید در انتخاب اندازه بروشور، به تصاویر مطالب و خوش دست بودن آن توجه کنید.
  • انتخاب رنگ: در چاپ یک بروشور حرفه ای رنگ‌ها هم نقش بسزایی را ایفا می کنند و می توانند از عواملی باشند که  روی کیفیت بروشور تبلیغاتی شما تاثیر گذارند.

تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

بروشور و کاتالوگ‌ها هر دو روشی برای تبلیغات و رونق تجارت و کسب و کارها هستند اما تفاوت‌های کوچکی این دو ابزار کارآمد را از از یکدیگر متمایز کرده است، بروشورها یک یا چند صفحه به هم چسبیده هستند که اطلاعات دقیقی راجع به یک محصول یا خدمت توصیف می‌کنند اما کاتالوگ‌ها لیست‌بندی شده و فهرستی از اقلام توصیف شده هستند که بیشتر در فروشگاه ها، مغازه ها، آموزشگاه ها و … کاربرد دارند.

مزایای استفاده از بروشورهای تبلیغاتی برای کسب و کارها چیست؟

  • هزینه مقرون به صرفه
  • دارا بودن محتوا و اطلاعات زیاد
  • توزیع آسان
  • بخشیدن اعتبار به کسب و کار شما
  • افزایش اعتماد مشتریان
  • فروش بیشتر
  • ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطبان
  • تاثیرگذاری بیشتر
  • جذب افراد و معرفی حرفه و برند شما
  • آموزش نحوه استفاده از محصولات شما
  • صرفه جویی در زمان

کلام آخر

همانطور که گفته شد چاپ بروشور تبلیغاتی می تواند یکی از موثر ترین روش های بازاریابی در جهت تبلیغات کسب و کارها باشد  اما لازم به ذکر است که کیفیت پایین چاپ و طراحی غیرحرفه ای آن می تواند اعتبار شما را زیر سوال ببرد برای دریافت یک بروشور حرفه ای باید کار خود را به یک تیم طراحی حرفه ای واگذار کنید، تیم حرفه ای چاپ و گرافیک چاپمون با تضمین کیفیت، استفاده مواد عالی و قیمت مناسب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.